10 documentaires die je als (startende) ondernemer moet zien!

MBO Inqubator heeft voor jullie 10 films en documentaires op een rijtje gezet die het kijken zeker waard zijn! Ze gaan allemaal over ondernemen, risico’s nemen, doorzetten, een idee hebben. Maar vooral zijn ze inspirerend. Via Netflix, Amazon of Youtube movies kun je inspirerende films over ondernemen kijken! Veel plezier!

Hier de top 10 in willekeurige volgorde:

1. Something Ventured; het nemen van risico’s kan leiden tot ongekende beloningen.

2. Jiro dreams of sushi; levenslange toewijding en een strikte arbeidsethiek kunnen hun vruchten afwerpen. Het nastreven van dromen kan na veel doorzettingsvermogen werkelijkheid worden.

3. Print the legendvolgt jonge bedrijven en vertelt het verhaal van hoe ze racen om 3D printen naar onze desktop te brengen.  Als je in de grafische industrie zit, is dit een must.

4. Inside Bill’s brain: decoding Bill Gates; altijd zinvol om een kijkje te nemen in het hoofd van een genie!

5. The creative brain; creativiteit is de levensader van het bedrijfsleven. Dit zal je helpen je beter te begrijpen hoe het menselijk brein werkt en hoe je die kennis kunt aanboren.

6. The Director: an evolution in three acts; wereldberoemde modehuis Gucci geeft ons een kijkje in hoe een collectie van concept tot startbaan tot kasten gaat, en de oneindige complexiteit van een proces. Productontwikkeling op z/n best.

7. I am Bolt; wat is een betere inspiratie om je droom te volgen dan een negenvoudige Olympische sprint gouden medaillewinnaar? 

8. American factory; automatisering zal waarschijnlijk veel van de banen die de menselijke arbeiders momenteel uitvoeren vervangen, maar er zit altijd een menselijke kant aan het verhaal.

9. Capital C; verkent crowdfunding, inclusief tips over hoe je een succesvolle crowdfunding campagne kunt voeren.

10. She did Thatempowerende documentaire over zwarte vrouwen die geschiedenis schrijven. Vrouwen stellen de norm voor uitmuntendheid in zaken en ondernemerschap en voor jezelf zorgen tijdens het runnen van een bedrijf is net zo belangrijk als het sluiten van deals.